بایدها و نبایدهای تغذیه ای و نکات مربوط به سلامتی ، همیشه با اختلاف نظرهایی حتی در میان پزشکان همراه بوده است ، که باعث ایجاد سردرگمی در میان افراد شده است.

امروز می خواهیم درباره 7 نکته علمی سلامتی با شما صحبت کنیم که تمامی پزشکان بر پایه تحقیقات خود در آن به توافق رسیده اند ؛

 

1- آجیل بخورید.

آجیل علی رقم چربی بالا ، برای سلامتی بسیار مفید است ! آجیل ها یا همان مغزها سرشار از ویتامین ها و مقادیر زیادی منیزیم می باشند . جالب است بدانید که با اینکه آجیل ها مقادیر قابل توجهی کالری در خود جای داده اند ، اما چیزی حدود 15% از این کالری جذب بدن نشده و دفع شدنی می باشد . به همین علت است که پزشکان حتی به افرادی که در رژیم غذایی کاهش وزن به سر می برند نیز توصیه می کنند حتماً آجیل را در برنامه غذایی خود بگنجانند.

 

2- قهوه بنوشید.

حتماً از این توصیه متعجب شده اید ! ولی کاملاً درست است ، قهوه بسیار مفید می باشد و خطر ابتلا به دیابت ، پارکینسون ، آلزایمر و بیماری های متعدد دیگری را کاهش می دهد . ضمناً این نوشیدنی باعث افزایش طول عمر نیز می شود .

 

3- گوشت را بیش از حد طبخ نکنید.

گوشت حاوی پروتئین های بسیاری می باشد اما برای اینکه این پروتئین ها به بدن شما برسند لازم است از طبخ بیش از حد گوشت  بپرهیزید . زیرا اکثر مواد مفید این ماده غذایی در اثر قرار گرفتن در معرض شعله زیاد از بین می رود .

 

4- ویتامین D مصرف کنید.

درصورتیکه امکان قرارگیری زیاد در معرض نور خورشید را ندارید ، حتماً از مکمل های ویتامین D استفاده نمایید . همانطور که میدانید این ویتامین برای جلوگیری از پوکی استخوان و درد مفاصل بسیار مفید می باشد .

 

5- میوه و سبزیجات را فراموش نکنید.

میوه و سبزیجات تنها مواد غذایی هستند که برای همه افراد مفیدند و هیچ استثنایی در این باره وجود ندارد . سعی کنید همیشه این دو گروه از مواد غذایی را در مصرف روزانه خود بگنجانید تا سلامت بمانید .

 

6- گیاهان و ادویه جات را بسیار مصرف کنید.

گیاهانی مانند زنجبیل و زردچوبه حاوی انتی اکسیدان های قوی می باشند که برای سلامتی بسیار مفیدند . تا جایی که می توانید به جای داروهای شیمیایی این مواد گیاهی و دمنوش های بی خطر را در برنامه غذایی خود بگنجانید .

 

7- مراقب روابطتان باشید.

روابط اجتماعی بسیار مهم‌اند و نه تنها سلامت ذهنی، بلکه سلامت بدنی را نیز تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهند. تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که روابط نزدیکی با دوستان و خانواده دارند سالم‌تر هستند و عمر طولانی‌تری نسبت به بقیه دارند.

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *