[ad_1]

به اعلام خبرنگار مهر، این بررسی اثبات کرده است که میوه، سبزیجات، شکلات تلخ، آلو بخارا، بلوبری، توت فرنگی، فندق و نوشیدنی های داغ نظیر قهوه و چای به قدر کافی حاوی آنتی اکسیدان موردنیاز برای کنترل دیابت هستند.

فرانچسکا رومانا مانچینی، سرپرست گروه بررسی در موسسه تحقیقاتی پزشکی فرانسه، در این باره می گوید: «این رابطه بعد از در نظرگرفتن تمام فاکتورهای پرخطر ابتلا به دیابت نظیر سیگار کشیدن، سطح تحصیلات، فشارخون، کلسترول بالا، سابقه خانوادگی دیابت و از همه مهم تر شاخص توده بدنی همچنان وجود داشت.»

محققان در این بررسی بالغ بر ۶۴,۲۲۳ زن را در یک مدت ۱۵ ساله مورد بررسی قرار دادند. تمام شرکت کنندگان در زمان شروع بررسی فاقد دیابت بودند.

محققان یک پایگاه داده برای محاسبه میزان مصرف آنتی اکسیدان رژیمی توسط هر شرکت کننده براساس پاسخ خودشان ایجاد کردند.

محققان دریافتند ریسک ابتلا به دیابت با افزایش میزان مصرف آنتی اکسیدان در بین شرکت کنندگان کمتر می شود.

[ad_2]

منبع

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *