اگر روی کــره ماه زندگی می کردید، وزنتان ک متر بود. اگر دردنیایی که بشقاب هایش کوچکتر و پارک هایش بزرگتر بودزندگی می کردید هم وزنتان کمتر از الان بود.

رژیم لاغری یا به صورت فنگلیشی rejime laghari موردی است که خیلی ها به دنبال آن هستند تا وزن و اندامشان متناسب شود و به اعتماد به نفس بیشتری برسند.
محیط اطـراف مـا، از انـدازه کـاسه سـوپمان گرفته تا بلندی پله هـای خـانـه مـان، بـر مـقدار غـــذایـی که می خوریم ومـقدار ورزشی که انـجـام مـی دهیم، تاثیرگذار است. البته غـذا و ورزش بـــر وزن و سلامت ما تاثیر زیادی دارد. با اینکه نــمی توانیـد پله های خانه تان را از نو بسازید، می توانید با ایجاد تغییرات بسیار ساده در محیط اطرافتان، کاری کنیدکه شما را بیشتر به ایجاد عادات غذایی و ورزشی سالم ترغیب کند.
فرصت برای ایجاد تغییر در هر جایی می تواند اتفاق بیفتد؛ می تواند از کابینت آشپزخانه تان شروع شود. با خریدن لیوان های بلند و باریک، خواهید دید که خیلی کمتر از لیوانهای کوتاه و پهن، نوشابه یا سایر نوشیدنی های پرکالری و مضر خواهید نوشید. اگر نمی خواهید لیوانهای قدیمیتان را که همه کوتاه و پهن بودند را دور بریزید، می توانید حداقل آنها را در پشت لیوانهای بلند و باریک خود در کابینت قرار دهید که دسترسی به آنها را دشوار کند و فقط برای نوشیدن آب، نوشیدنی بدون کالری، از آنها استفاده کنید.
همانطور که شکل لیوان می تواند بر میزان نوشیدن ما تاثیر بگذارد، تعداد بشقاب هایی که در کابینت قرار می دهیم هم می تواند ما را به خوردن بیشتر تشویق کند. در یک تحقیق روی پذیرایی در چند میهمانی آزمایش شد. در یک مهمانی هر نوع از تنقلات در یک کاسه بزرگ سرو شد، درحالیکه در میهمانی دیگر همان تعداد تنقلات در 12 کاسه کوچکتر تقسیم شد. میهمانان میهمانی دوم تا  بیشتر از تنقلات خوردند، به این خاطر که تعداد زیاد کاسه ها در ذهن آنها اینطور به نظر می رسید که آنها باید تنقلات متنوع تری را امتحان کنند.
پس هیچوقت دو بشقاب از یک غذا سر میز نگذارید. سعی کنید آن را در یک ظرف بزرگ بریزید تا خیال تنوع غذاها در میهمانان از بین برود و پرخوری نکنند.
حقه هایی که پشمانمان بر روی شکممان پیاده می کند، دلیل بر این نیت که برعلیه ما کار کند. همان چیزی که ما را به پرخوری ترغیب می کند، می تواند ما را به پرخوری سبزیجات هم ترغیب کند. یک سالاد مخلوط از انواع سبزیجات که حسی از تنوع به ما بدهد، باعث می شود مقدار بیشتری از این سبزیجات سالم استفاده کنیم تااینکه بخواهیم بشقاب کلم را از هویج جدا کنیم.
همانطور که می توانید هویج را قابل دسترس تر برای خوردن بگذارید، می توانید فرصت ورزش کردن را هم در دسترس خود قرار دهید. اکثر مردم تصور می کنند که برای ورزش کردن حتماً باید به باشگاه بروند یا تردمیل داشته باشند. این باور اصلاً درست نیست. شما به هر طریقی می توانید ورزش و فعالیت جسمانی را وارد برنامه زندگیتان کنید.
این تاحدودی جزء برنامه های دولت است. شهرداری باید با ایجاد فضاهای ورزشی بیشتر، گسترده تر کردن فضاهای سبز، و ساختن مسیرهای دوچرخه سواری، مردم را ورزش کردن بیشتر تشویق کند.
بهترین فرصت برای ورزش کردن را می توانید در وسایل حمل و نقل خود جستجو کنید. به جای راندن ماشین تا دانشگاه یا محل کار، چرا نباید از دوچرخه استفاده کنید؟
حتی اگر دوچرخه هم نداشته باشید، باز هم می توانید ورزش را وارد زندگیتان کنید. برای مثال، می توانید به جای استفاده از آسانسور، از پله ها بالا و پایین بروید یا با دوستان خود به پیاده روی بروید.
با خاطر نشان کردن اهمیت تاثیر محیط اطرافتان بر آنچه که می خورید و انجام میدهید، خواهید توانست ورزش و تغذیه را جزئی از برنامه زندگیتان قرار دهید .
راه هایی ساده برای کم کردن اشتها

Image result for ‫رژیم غذایی برای لاغری‬‎
________________________________________

خواب کافی

محرومیت از خواب توازن برخی از هورمون های بدن مثل گرلین (هورمون بالا برنده اشتها) و لپتین (هورمون پایین آورنده اشتها) را برهم می زند. وقتی ما خواب کافی نداشته باشیم، میزان گرلین در بدن ما بالا رفته (که منجر به اضافه وزن می شود) و میزان لپتین در بدنمان پایین می آید (گرسنگی ما بیشتر می شود). به همین دلیل گفته می شود که افراد بزرگسال باید در شبانه روز حداقل 7 ساعت خواب مفید داشته باشند.
استفاده از فیبر و پیروتئین در وعده های غذایی
پروتئین در مقایسه با کربوهیدرات زمان بیشتری برای هضم مصرف می کند و درنتیجه مدت زمان بیشتری شما را سیر نگه می دارد. فیبر با جذب آب و سپس حجیم شدن در معده باعث می شود احساس سیری بیشتری کنید و جای کمتری برای خوردن غذای بیشتر در شکمتان باقی بماند.
تنوع کمتر، سیری بیشتر
اگر در خانه تان تنوع کمتری از تنقلات را نگهداری کنید کمتر هم به خوردن این گونه مواد علاقه پیدا می کنید. تحقیقات نشان داده است که هرچه تنوع موادغذایی انتخابی بیشتر باشد، اشتهای شما نیز بیشتر خواهد شد.
اجتناب از تاریکی
وقتی برای خوردن شام به رستوران می روید، در محلی بنشینید که از نور کافی برخوردار باشد. این به آن دلیل است که وقتی در یک محیط روشن غذا می خورید، کالری کمتری مصرف خواهید کرد. در چنین شرایطی حواستان بیشتر به خودتان و چیزهایی که می خورید هست. اما در گوشه تاریک رستوران، شاید هر چیزی که با دستتان برخورد کند را توی دهانتان بگذارید.
بازی فکری
غذای خود را در بشقاب های کوچک سرو کنید و به این طریق حتی مقدار کمی غذا، خیلی زیاد به نظر خواهد آمد. حتماً تنقلات را دور از چشمتان نگه دارید چون از قدیم گفته اند “از دل برود هر آنکه از دیده برفت.” همچنین خوب است موقع غذا خوردن یا عطر نافذ و خوشبو به خودتان بزنید یا سر میز غذا از شمع های عطری استفاده کنید چون بوی خوب و نافذ باعث می شود کمتر به غذا توجه داشته باشید.

بایدها …

• احساس كنید كه با مهارتهای صحیح میتوانید وزن خود را كنترل كنید و این، كاری مثبت است.
• درباره رژیمها (یا بخشهایی از آنها) كه در گذشته برایتان مفید یا مضر بوده اند فكر كنید.برای برنامه ریزی برنامه غذایی خود از این اطلاعات بهره مند شوید تا با تغییرات مثبت را در برنامه گنجانیده و از اشتباهات گذشته بپرهیزید.
• طوری برنامه ریزی كنید كه بتوانید تغییراتی كوچك و پایدار در زندگی خود ایجاد نمایید.
• یك دفتر یادداشت روزانه درباره غذاها و ذهنیات خود در طول روز تهیه كنید تا مشكلات را شناسایی كرده و در ضمن نسبت به آنچه میخورید آگاه باشید.
• هدفی واقع بینانه داشته باشید و برای كاهش 1 تا 2 پاوند (نیم تا یك كیلوگرم) در هفته برنامه ریزی كنید.
• وعده های غذایی خود را منظم كنید و صبحانه را حذف نكنید.
• غذاهای خود را بر اساس مجموعه متنوعی از گروههای اصلی مواد غذایی انتخاب كنید.
• مهارتهای آشپزی كم چربی را در خود پرورش دهید.
• مقدار زیادی سبزیجات و میوه میل كنید.
• بیاموزید كه نسبت به خوردن قابل انعطاف باشید و از روش “یا همه اش یا هیچی” استفاده نكنید.
• روش مقابله با احساسات را فرا بگیرید، احساسات خود را “تغذیه” نكنید.
• در زندگی روزانه خود فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید.
• 30 دقیقه از اكثر روزهای هفته را به یك فعالیت متوسط ورزشی اختصاص دهید.
• موفقیتهای خود را یادداشت كنید.

نبایدها …

Image result for ‫رژیم غذایی برای لاغری‬‎

• ادعای رژیمهای سریع شما را فریب دهد.
• داشتن ظاهر زیبا تنها انگیزه كاهش وزنتان باشد – سلامت و تندرستی هم بسیار حیاتی هستند!
• هنگامی كه روز بدی داشته اید یا یك وعده ناپرهیزی كرده اید، دست از رژیم بردارید- ناپرهیزی ایرادی ندارد بلكه واكنش شما به آن میتواند خطرناك باشد.
• تصور كنید كه یك رژیم میتواند راه حل تمام مشكلات وزنتان را ارایه دهد. رژیم میتواند به شما كمك كند تا با یافتن روشهای موثر و به دست آوردن اعتماد به نفس، روش زندگی خود را بهتر كنید.
• از كاهش آرام وزن خسته شوید- به یاد داشته باشید احتمال موفقیت این روش و حفظ نتیجه آن بسیار زیاد است.
هیلاری جان اگه بدونم وزن و قدت چقدره واست مطالب جالبتری میفرستم

۵ غذای اصلی جهت کاهش وزن

Image result for ‫رژیم غذایی برای لاغری‬‎

روش های رژیم لاغری زیادی وجود دارند که به شما کمک می کند وزن تان را سریعاً کاهش دهید. بعد از ۲ یا ۳ هفته رعایت یکی از رژیم های غذایی فوق، کاهش وزن تان به اندازه ای قابل روئت خواهد بود که می توانید پز آن را به خانواده یا دوستتان بدهید، و شما چنان به کاهش وزن و کم شدن دور کمر تان خوشبین هستید که به دنبال خرید لباس های جدید با سایز کمر فعلی تان می گردید.
دو هفته دیگر رژیم غذایی تان را ادامه می دهید، ولی اتفاقی جدیدی برایتان پیش می آید: شما احساس تنبلی در انجام کار می کنید، هوس چیزهایی را می کنید که در رژیم غذایتان بطور کامل منع شده اید، یا اینکه احساس رضایتی و خوش بینی که قبلاً داشتید به محدودیّت و کاهش رعایت رژیم غذایی تان، ناامیدی و حتّی ترک رژیم غذایی تان تبدیل می شود.
شما تصمیم می گیرید فقط یک غذای مختصری (Snake) یا اینکه فقط یک روز هر چه دلتان می خواهید بخورید بعد به رژیم سفت و سخت خودتان بر گردید. و این آغاز شکستن رژیمی غذایی تان است که از آن احساس رضایت داشتید و برگشتن به وزن قبلی تان.
آیا این همان سناریوی همیشگی بستگان یا دوستان شما که اینگونه رژیم را رعایت می کنند، نیست؟
رعایت رژیم غذایی مانند احساس چاق بودن خیلی عذاب آور و سختند. بسیاری از روش های رژیمی غذایی رایج ممکن است کاهش وزن شدید و پایداری را تضمین نمانید، ولی اکثریّت رژیم های فوق بر اساس محدودیّت و یا منع مواد غذایی و اختلال در فونکسیون طبیعی متابلیسم بدن شما بنا شده است. طب چینی بر این عقیده است که بخشی از علّت چاقی به دلیل اختلال چرخه متابلیسم کلیوی می باشد و رژیمی که یک تعادل منطقی بین مواد غذایی که میل می کنیم ایجاد نماید کلید کاهش وزن به روش مناسب و ایده آل است. آنچه که در ادامه خواهد آمد معرفی ۵ غذایی هستند که به شما کمک میکند ضمن حفظ توانمندی و قوای بدنی تان، به وزن ایده آل تان دست یابید.
دانه های ارزنی (Millet): یک رژیم متعادل خوب باید شامل دانه ها همراه با پوست آن باشد نه مثل دانه های پوست گرفته مثل گندم یا برنج، دانه های ارزنی یک بخش مفید و خوش طعم گروه های غذایی است. دانه های ارزنی فاقد گلوتن، حاوی بیش از ۱۰ % پروتئین، مقادیر زیاد فیبر و ویتامین های گروه ب کمپلکس بوده و چون جزء گروه غذای های اسیدی نمی باشد به راحتی نیز هضم می شوند. هنگام کاهش وزن مهم است که غذاهای پر کلروفیل هم مصرف نماییم، مثل مارچوبه (Asparagus) مارچوبه گونه ای از سبزیجات غنی از فولات، ویتامین A، C، و ویتامین K و فیبراست. مارچوبه هم چنین حاوی کربوهیداتی بنام اینولین (Inulin) (با انسولین اشتباه نشود) می باشد که سبب سلامت باکتری های روده بزرگ شده که خود این باکتری ها باعث هضم کامل غذاهایی می شوند که میل می کینم. انار(Pomegranates): تغذیه با یک رژیم متعادل جهت کاهش وزن، باید شامل میوه های تازه نیز باشد، و انار یک نمونه شگفت آور میوه سالم و مغذّی است که حاوی مواد آنتی اکسیدان بوده و از بروز سرطان جلوگیری می کند. از آنجائیکه نوشیدن آب انار و فوائد آن اخیراً مورد توجّه زیادی واقع شده، شما با تمایل بیشتری هم می توانید از طریق خوردن میوه های تازه که حاوی فیبر زیاد و کالری کم هستند، وزن خود را نیز کاهش دهید. هسته (دانه) درخت کاج (Pine nut): هسته درخت کاج دانه های قابل خوردن درخت کاج هستند که به عنوان ماده اصلی غذای خوش طعم ایتالیایی بنام پستو (Pesto) است. طب چینی مصرف هسته (دانه) درخت کاج را جهت بهبود فونکسیون دستگاه گوارشی و هضم غذا توصیه میکند، و روغن هسته درخت کاج حتی جهت کاهش اشتها هم کاربرد دارد. هسته درحت کاج و سایر دانه ها بخش خوش طعم و دلپذیر یک رژیم غذایی متعادل جهت کاهش وزن هستند. چای سبز(Green Tea): ثابت شد ه است که مصرف زیاد قهوه و کافیئن می تواند به مصرف بیشتر غذا و افزایش اشتها منجر گردد، و خوردن وابسته به استرس را نیز ایجاد نماید. چای سبز یک جایگزین شگفت انگیز برای قهوه بوده که حاوی مقدار کمی کافئین بوده ولی دارای آنتی اکسیدان های بسیار مفیدی است. بنابراین چای سبز بیشتر بنوشید! یک رژیم غذایی سالم هم چنین شامل مواد کم پروتئین مثل سینه مرغ، حبوبات مثل عدس، و سایر دانه های کامل، میوه ها، و سبزیجات می باشند. مواقعی که رژیم های لاغری کاهش وزن زیادی را در مدّت کم تضمین می نمایند، تقریباً یک روش تضمینی آن است که شما وقتی از ادامه رژیم فوق منصرف شدید به رژیم غذایی ذکر شده روی بیاورید!
۵ وعده در روز غذا بخورید، از غذاهای آماده بپرهیزید، غذاها را آهسته تر بجوید، و در رژیم غذایی تان از ۵ ماده فوق الذکر بیشتر استفاده کنید. هم چنین اینجا کلیک کنید تا اطلاعات بیشتری در مورد مکمل های رژیم غذایی خوب و طبیعی B-Slim (Tao of Wellness B-Slim dietary) بدست آورده، تا شما را در کاهش وزن به روش طبیعی یاری نماید.
امیدوارم این مطلب شما را در پیدا نمودن غذاهایی که سبب کاهش وزن شود یاری نماید! از شما دعوت می کنم تا تجربیات شخصی شما را با من میان بگذارید.
زندگی طولانی، سالم و شادی داشته باشید!

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *